De Saab 9-3-II is door de jaren heen met verschillende remconfiguraties geleverd, afhankelijk van uitvoering en motorvariant. De meest sportieve Aero en TurboX hebben grote remmen en geventileerde schijven achter. De minder sterk gemotoriseerde versies zijn voorzien een lichtere set-up. Er zijn af-fabriek diverse combinaties geleverd van voor en achter. Deze zijn niet altijd even consistent en kunnen per model, bouwjaar en markt verschillen. Een codering op het typeplaatje op de linker B-stijl geeft aan welke remmen er op de auto zijn gemonteerd in de fabriek. Voor de standaard remmen zijn de klauwen alle van het merk ATE. Voor de schijven zijn verschillende merken gebruikt: ATE, Bosch, Brembo. De minimale velgdiameter wordt bepaald door de diameter van de remschijven.
Typeplaatje met remcodes. De laatste vier lettercombinaties geven aan welke remmen er in de fabriek zijn gemonteerd.
Onderstaande tabel toont codes en maten van de remonderdelen volgens fabrieksopgave. Voor een compleet overzicht kun je de online catalogus van ATE raadplegen:
Code Schijf |
Code Klauw |
Diam./Dikte Schijf mm | Diam. zuiger klauw mm |
Diam Velg (min.) |
Motoren indicatief; afwijkingen zijn mogelijk. |
Voor. V = geventileerd | |||||
AA | CA | 285V / 25 | 57 | 15" | 03-07: 1.8i, 2.0t, 1.9TiD; |
AB | CB | 302V / 28 | 57 | 16" | 2.0T vroege bouwjaren |
AC | CC | 314V / 28 | 60 | 16"+/17" | 2.0T, 2.8V6, Biopower |
AD | CD | 345V / 29,9 | 60 | 18" | Alleen TurboX |
Achter V = geventileerd S = massief. | |||||
BA | DA | 278S / 12 | 38 / 40 | 15" | 03-07: 1.8i, 2.0t, 1.9TiD; na 08: 1.8i |
BB | DB | 292V / 20 | 38 / 40 | 16" | 2.0t, 2.0T, 2.8V6, Biopower; na 08 1.8t, |
BC* | DB | 292V / 20 | 38 | 16" | Alleen XWD (* verschilt van BB) |