De remmen van de verschillende uitvoeringen zijn uitwisselbaar. Voor
een upgrade worden vaak de grotere remmen van de Aero (302 en 314 mm)
en in mindere mate die van de TurboX (345 mm) gebruikt. Achter worden
dan geventileerde schijven (292mm) met bijbehorende klauwen toegepast.
Het is verstandig om bij een upgrade niet alleen aan de voorzijde
grotere schijven te plaatsen, maar ook achter de 292 mm-schijven toe te
passen. Daarmee blijft de remkrachtverdeling beter in balans.
Rechterfoto: Aero-remmen 314 mm
De laatste serie Opel/Vauxhall Vectra's
(type C) en Signum waren voorzien van dezelfde wielophanging als de Saab
9-3-II. De remmen zijn dan ook van dezelfde makelij en kunnen ook
gebruikt worden voor een upgrade. (Zie ook Hirsch Performance)
Hirsch Performance heeft als accessoire een upgrade
geleverd voor de 9-3-II. Deze betreft overigens alleen de voorremmen.
Deze HP-remmen – gefabriceerd door ATE - zijn identiek aan die van de
TurboX met een schijfdiameter van 345 mm en een iets andere remklauw dan
van de 314 mm remmen. Zie de foto's hieronder.
De remmen van de Opel/ Vauxhall /Vectra/Signum/OPC/VXR zijn dezelfde
als die van Hirsch en TurboX, met als verschil dat ze blauw gelakt zijn.
Zie ook Hirsch Performance.
Brembo levert een kit met 4pots remklauwen en geventileerde en gegroefde schijven van 315 mm en RVS-omwonden remslangen.
AP-Racing heeft kits met een 4-pots of 6-pots remklauw en 330 mm gegroefde samengestelde remschijven in hun programma. Leverbaar bij o.a.: www.abbottracing.net
Remschijven:
voor remschijven zijn er veel
mogelijkheden. De standaard 'gladde' schijven zijn voor dagelijks
gebruik goed genoeg. OEM zijn verschillende merken gebruikt zoals ATE,
Bosch, Brembo, Zimmermann. Al deze merken en diverse andere leveren via
de onderdelenhandel verschillende types: standaard, high-carbon,
sportschijven die gegroefd en/of geperforeerd of keramisch zijn voor een
betere warmte- en stofafvoer en nog grotere remprestaties. Voorkeuren
hierbij zijn sterk afhankelijk van smaak (voor de looks) en rijstijl.
Remblokken: hierbij geldt m.o.m. hetzelfde als bi de
remschijven. Er is veel variatie te koop, maar in het algemeen leveren
de bekende merken als ATE, Bosch, Brembo, Ferrodo, TRW e.d. goede
blokken voor dagelijks gebruik. Voor de sportieve varianten zoals green,
yellow, red stuff en keramisch geldt, net als bij de schijven: sterk
afhankelijk van smaak en rijstijl.
Remvloeistof: Elke goede remvloeistof met DOT4 codering
voldoet bij normaal gebruik. Voor de sportieve rijders kan een High
Performance DOT4 remvloeistof nuttig zijn. Regelmatig verversen is
wenselijk omdat remvloeistof hygroscopisch is en in kwaliteit achteruit
gaat na verloop van tijd. Water in het remsysteem kan op termijn voor
corrosie in de remklauwen zorgen.